Δευτέρα, 14 Ιανουαρίου 2013

Νέοι φόροι σε ΙΧ, πισίνες, σκάφη αναψυχής

Από την επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των 10 ετών 

ΕΤΗΣΙΟ ΤΕΛΟΣ ΓΙΑ Ι.Χ. ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1.929 Κ.Ε., ΣΚΑΦΗ ΚΑΙ ΠΙΣΙΝΕΣ





Αιφνιδιαστικά νέους φόρους επέβαλε η κυβέρνηση. Στο πολυνομοσχέδιο που ενσωματώνει τις πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, το οποίο κατατέθηκε αργά το βράδυ της Παρασκευής και αναμένεται να ψηφισθεί σήμερα ώστε να μην υπάρχει καμία εκκρεμότητα προαπαιτούμενων κατά τη συνεδρίαση του Euroworking Group, το υπουργείο Οικονομικών επαναφέρει και καθιστά μόνιμο τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης σε αυτοκίνητα, σκάφη αναψυχής, πισίνες και αεροσκάφη με στόχο την είσπραξη 110 εκατ. ευρώ ετησίως, επιβάλλει έκτακτη εισφορά σε ναυλομεσιτικά γραφεία και επιβάλλει πρόσθετους φόρους σε επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες κατά τους ελέγχους που θα διενεργεί εφόσον διαπιστώνει μη έκδοση αποδείξεων, τιμολογίων ή εντοπίζει πλαστά και εικονικά τιμολόγια.

Ειδικότερα με το πολυνομοσχέδιο επανέρχεται ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης και επιβάλλεται από το 2014:


1. Στα Ι.Χ. με κινητήρες από 1.929 κυβικά εκατοστά και άνω. Για τα αυτοκίνητα από 1.929 έως 2.500 κυβικά ο φόρος ανέρχεται στο 5% της αντικειμενικής δαπάνης (τεκμήριο διαβίωσης). Για τα αυτοκίνητα από 2.501 κυβικά και άνω ο φόρος θα υπολογίζεται με συντελεστή 10% επί του τεκμηρίου διαβίωσης. Από την επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των 10 ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα, καθώς και τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης αναπήρων, τα οποία απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας. Ο νέος φόρος αφορά περίπου 100.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και το κράτος εκτιμά πως θα εισπράξει 68 εκατομμύρια ευρώ.


Σύμφωνα με τα στοιχεία, την τελευταία πενταετία (2008 - 2012) έχουν διατεθεί περίπου 82.000 καινούρια αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ., ενώ αν προστεθούν και εκείνα που έχουν ταξινομηθεί από την 1 - 1 - 2003 έως και το τέλος του 2007 τότε ο συνολικός αριθμός τους ξεπερνά τις 180.000 αυτοκίνητα. Ωστόσο, τα πολύ υψηλά τέλη κυκλοφορίας, αλλά και τα τεκμήρια διαβίωσης έχουν οδηγήσει χιλιάδες ιδιοκτήτες στην κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας.


Πάντως οι μεγαλύτεροι χαμένοι από το νέο φόρο πολυτελείας είναι εκείνοι που απέκτησαν το νέο τους Ι.Χ. μετά την 1/11/2010 καθώς τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται βάσει των ρύπων, ενώ τα τεκμήρια είναι ιδιαίτερα υψηλά. Ειδικότερα πάρα πολλά 2λιτρα αυτοκίνητα κατέβαλλαν για τέλη κυκλοφορίας έως και 151 ευρώ εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών ρύπων. Πλέον με τον νέο φόρο θα καταβάλλουν επιπλέον 440 ευρώ κάθε χρόνο. Αντίστοιχα κάποιος που απέκτησε ένα 3λίτρο αυτοκίνητο με ετήσια τέλη κάτω των 300 ευρώ θα επιβαρυνθεί με 1.780 ευρώ κάθε χρόνο.

2. Στα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής. Ο φόρος θα επιβάλλεται με συντελεστή 10% επί των προβλεπόμενων ποσών των τεκμηρίων διαβίωσης. Δεν λαμβάνεται υπόψη η δαπάνη για την αμοιβή του πληρώματος. Από την επιβολή του φόρου πολυτελείας εξαιρούνται τα μηχανοκίνητα σκάφη ανοιχτού τύπου, ταχύπλοα ή μη ολικού μήκους μέχρι έξι μέτρα.

3. Στις πισίνες εσωτερικές και εξωτερικές. Ο φόρος θα επιβάλλεται με συντελεστή 10% επί του ποσού του τεκμηρίου διαβίωσης.

4. Στα αεροσκάφη, ελικόπτερα και ανεμόπτερα. Ο φόρος πολυτελείας υπολογίζεται με συντελεστή 10% επί του ποσού του τεκμηρίου διαβίωσης.
Της Μαρίας Βουργάνα και του Γιώργου Ανδρή

http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=112977629

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια και στο
https://www.facebook.com/hobbakias